Skip to content

Den styrkede læreplan

  • Forside
  • Om projektet
  • Pejlemærker
    • pejlemærke et
    • pejlemærke to
    • pejlemærke tre
    • pejlemærke fire
    • pejlemærke fem
    • pejlemærke seks
    • pejlemærke syv

Den styrkede læreplan

Inspiration til dokumentation og evalueringskulturer

8 posts

Indlæg med øvelser og spørgsmål

  • Evalueringskultur – hvordan?
  • Tegn på læring
  • Analyse og dokumentation af dannelse i læringsmiljøet
  • Analyse og dokumentation af læringsmiljø
  • Stil skarpt på dokumentationspraksis
  • Dokumentation og evaluering af pædagogiske rutiner
  • Dokumentation og evaluering af en æstetisk læreproces
  • Udvikling af evalueringskultur. Kvalitet i dagtilbud og undersøgelsesmetoder
8 posts

Links til videngrundlag

  • Evalueringskultur – hvordan?
  • Sprogmiljøer i en evalueringskultur
  • Evaluerende pædagogisk praksis i dagtilbud
  • Tegn på læring
  • Analyse og dokumentation af dannelse i læringsmiljøet
  • Analyse og dokumentation af læringsmiljø
  • Forskning og litteratur
  • Litteratur til det nationale modul for dagtilbudspædagogik
1 posts

Indlæg med film

  • Udvikling af evalueringskultur. Kvalitet i dagtilbud og undersøgelsesmetoder
november 5, 2018november 10, 2018

Litteratur til det nationale modul for dagtilbudspædagogik

Forskningskortlægning af forsknings- og udviklingsbaseret viden inden for pædagoguddannelsens nationale modul ”Professionsviden og forskning i relation til dagtilbudspædagogik” Opdatering, november 2018 Denne opdatering af ”Forskningskortlægning af forsknings- og udviklingsbaseret viden inden for pædagoguddannelsens nationale modul ”Professionsviden og forskning i relation til dagtilbudspædagogik” er igangsat af Pædagoguddannelsens Ledernetværk og udarbejdet af en arbejdsgruppe, bestående af Torben […]

oktober 30, 2018november 10, 2018

Udvikling af evalueringskultur. Kvalitet i dagtilbud og undersøgelsesmetoder

Materialet består af powerpoints til anvendelse i undervisning på det nationale modul, hvor læringsmål 3 er: At den studerende kan reflektere over, kritisk og etisk ansvarligt forstå og anvende forskellige undersøgelsesmetoder – herunder evidensbaserede metoder – der undersøger og udvikler vidensgrundlaget for pædagogisk praksis. Med afsæt i forskning og viden om kvalitet  i dagtilbud ledes […]

Navigation til indlæg

Nyere indlæg

Hjemmesiden denstyrkedelaereplan.dk er resultatet af et ministerielt finansieret sektorprojekt. Det er hensigten med siden, at såvel praksisfelt, som studerende og undervisere i den pædagogiske profession kan finde inspiration til at arbejde med den styrkede læreplan.