Kortlægning af viden
Dette dokument er resultatet af hovedparten af en litteratursøgning foretaget indenfor temaet ”Børn i udsatte positioner”. Søgningen er et led i at lave en kortlægning af udviklings- og forskningsviden inden for dagtilbudspædagogik på ovenstående tema.
Der har ikke været fastlagt nogen afgrænsninger nationalt til søgningerne. Derfor har UCL selv lavet følgende afgrænsninger:
- Udgivelsesår afgrænset til: 2007 – 2017
- Sprog afgrænset til: dansk, norsk, svensk og engelsk
Nøgleord
Dagtilbud, Socialt udsatte børn, Indsatser.
Materialets karakter
Dokumentet indeholder resultaterne af søgninger (fra danske og nordiske databaser), med de forskellige afgrænsninger, som nævnt ovenfor.
Litteraturen er ikke kvalitets- eller relevansvurderet af en uddannelsesfaglig medarbejder. Derfor skal dette dokument ikke ses som summen af al relevant og kvalificeret udviklings- og forskningslitteratur. Enkelte resultater er dog frasorteret og ikke medtaget i dette dokument. Det drejer sig om:
- Avisartikler
- Artikler fra fagblade og ikke faglige/forskningsbaserede tidsskrifter
Emne
Børn i udsatte positioner
Materialet er produceret af
UCL biblioteket december 2017
Link til materialet
Tilbage til Børn i udsatte...